Hakkebakkeskogen

Hakkebakkeskogen, eller Hakkebakke for mange av oss, er en avdeling med herlige barn i alderen 3-6 år.

Når du kommer inn på Hakkebakkeskogen kjenner du den gode, lune og trygge atmosfæren. Barna er veldig glade i gode fortellinger, formingsaktiviteter, kontruksjonslek og regellek. De elsker å være aktive ute, både på tur og på barnehagens område, men liker også godt å roe helt ned med rolig musikk eller lydbok i ettermiddagshvilen. De har en høyttaler som de drasser rundt på så det blir mye musikk, dans og sang i løpet av en barnehageuke.

De voksne har en felles plattform når det gjelder syn på voksenrollen. Det er viktig med mye humor og glede i hverdagen så vi tøyser og tuller mye. Vi er tøysete når det passer seg og seriøse når vi må være det. De voksne er opptatt av å se alle barna, lytte til dem- vi vil være et støttende stillas i enkeltbarnets ufordringer. Trygghet, omsorg og danning er viktig. Vi investerer mye i samarbeid med foreldrene. En god bro mellom barnehage og hjem skaper trygge barn.

Edderkopper er kjæledyr for oss! Vi har noen i et bur på avdelingen og de spinner flotte nett og vi kan se hva de spiser. Dessuten er vi den eneste avdelingen på huset med sertifisert heks! Hun har en egen makt over edderkoppene- da bruker hun sin heksemagi. Selv om vi har mye tøys, tull og moroskap på avdelingen vil vi også fremheve at vi kan være milde og gode og vise omsorg for hverandre og alle følelser blir tatt på alvor.

Teamet høsten 2023: Camilla, Hanne, Aisa og Anette!