Tilvenning i Bamsebu barnehage

Vi i Bamsebu er lidenskapelig opptatt av at barna skal få den beste starten på barnehagelivet. Vi følger barnas behov, og i god dialog med foreldre finner vi den beste veien for det enkelte barnet.

Årets tilvenning er godt i gang og det er mye god jobbing blant personalet nå. Vi veileder foreldre som trenger det, og vi er trygge gode voksne for barna som tar sine første skritt inne på avdelingen.

Nå skal barnet knytte seg til andre mennesker og det vekker følelser i et lite barn! Barna kommer til å bli lei seg når mamma eller pappa sier «ha det» og går. Alle følelser er lov. Det vi i barnehagen gjør, er å møte barnet ditt og anerkjenne de følelsene vi opplever at barnet ditt har. "Ble du lei deg nå når mamma gikk? Jeg vil være her for deg. Jeg vil holde deg". Noe av det viktigste vi kan lære et barn er at alle følelser er lov og at dine følelser er rett for DEG.

Les mer om tilvenningsmodellen til Bamsebu her :)